tisdag 8 juni 2021

Gubbarna mekar

Gubbarna mekar med bilar, tanterna tar sig ett glas.....

Vår granne är en riktig Oppfinnar-Jocke. Han kan allt om bilar, motorer, maskiner, you name it!

Ikväll (efter regnet kom solsken och 21*) samlades flera herrar på parkeringen för att sparka däck, som jag brukar kalla det. 

De fick ordning på det konstiga ljudet i min bil, bytte däck i en annan, hjälptes åt att lyfta en maskin på släpet osv.

Grannfrun och jag pratade och tittade på. Det var som på 60-talet, kan jag tänka mig. Taget ur en gammal film.

Enda nytta jag gjorde var att jag hittade i mina gömmor två gröna ljus, som hon behövde. Då gick vi hem till henne, ställde dem i ljusstakarna på altanbordet och delade på en miniskumpa.

Mera sånt! Vilken rolig kväll!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar