måndag 7 juni 2021

Skön promenad Söder - Gamla stan

Den här fina dagen började med frukost klockan sju.

Vid halv tio bestämde vi för att köpa några nya fönster, som ska monteras i vårt hem i augusti. "Fönstermannen", som redan tidigare hade varit här med förslag, tog emot beställningen.

Finsk vecka på Lidl stod som programpunkt  nummer tre på min lista idag. 
Kvart över tio var jag där och köpte Lördagskorv, köttpiroger, lakrits, Tupla (choklad) och Muminkex. 
Nu ska vi väl kunna klara oss tills vi kommer till Finland nästa gång.

Något senare var vi på IKEA i Barkarby och köpte en bricka åt J. Hon har själv flera mil till närmaste IKEA.

Sen hämtade vi barnen från skolan i Gamla stan, köpte glas och lite småsaker och körde dem hem. Ett lättare duggregn var bara skönt. Det var ju annars 26* i luften.

Drygt tolv timmar senare är jag ganska trött och flyttar mig från soffan till sängen. Kan hända att jag råkar somna mitt i läsandet.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar