onsdag 23 juni 2021

Tolv timmars arbetsdag ?

Nu är vi flyttgubbar ganska möra. Vi har inte flyttat så mycket, mest hjälpt till med barnen och bevakat flytten, men det tog på krafterna. 🤪 Vi åkte ju hemifrån klockan 7.30. 

Jag har också hunnit träffa två vänner som hastigast. Hämtade en födelsedagspresent från en journalist och författare och ska äntligen lämna den till en barndomsvän, som fyllde år i januari.

På vägen till redaktionen, där han jobbade kväll, hälsade jag på en gammal vän och hans dotter i familjens guldsmedsaffär. Hon hade just släpp en ny jättefin smyckeskollektion.

Nu ligger min man utslagen på soffan och tittar på fotboll. Min stegmätare visar 20000 steg, dvs jag har gått 14 km idag. Jag har också intagit sängläge, i väntan på att vi ska vidare.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar