onsdag 20 april 2022

Laga saker på slöjden

Jag hade med mig en lång lista till slöjdkursen i kväll.

1. Laga hackspetten

2. Gör fler brickor till mattespelet

3. Dekorationer till äppelträdet

4. Klädhängare till lekstugan

Hackspetten fungerar som en dörrklocka i lekstugan. Man drar i snöret och den slår med näbben på trädet och låter. Alla barn älskar den. Nu hade metallspiralen vridit sig och den funkade inte längre.

Jag fick lite hjälp med den, limmade bitarna på plats och oljade fågeln. Hackspetten gör sitt jobb igen!

Mattespelet fick tio brickor till och jag borrade hål i små bitar av kvistar. Resten gör jag hemma. Hängaren började jag på.

Två och en halv timme på slöjden blir som en fristad för mig. Jag jobbar hela tiden, hinner inte fika, funderar på lösningar och känner mig jättenöjd, när jag lyckas med något nytt arbetsmoment eller när grejen jag gör, blir fin. Några bekymmer hinner jag inte tänka på.

Nu har det gått riktigt långt: I kväll började jag drömma om en egen borrmaskin!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar