onsdag 7 september 2022

Ny telefon

Förra veckan köpte vi en ny telefon till mig. Nyaste modellen. Dyr. Alla möjliga funktioner. Alla appar skulle få plats osv osv.

Min gamla var seg, fanns inte plats för bilder, appar, e-post. Mycket krångel. Det skulle jag få slippa.

Sex dagar gick i ett rus. Underbart. Allt funkade, tills....

Jag började få märkliga meddelanden om virus. Gjorde inget åt det. Telefonen hade ju virusprogram installerat.

Såna kom ca 10-20 gånger i timmen. Telefinen lät precis hela tiden. Sen började det komma sex-och porreklam. Inte riktigt intresserad..  

Företaget som sålde telefonen vill ha den 14 dagar för att hitta felet. Ingen ny telefon, som jag föreslog. Ringde till Konsument Uppsala och fick veta precis vad som gäller.  

Jag ska dit imorgon. Vi får väl se, hur detta slutar. Forsättning följer.


(Inte min)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar