onsdag 21 september 2022

Strul med SAS

Nu har det hänt igen!

Jag skulle ta ut flygbiljetten som jag bokade för en månad sedan och bad min man göra samma sak. Vi hade olika bokningsnummer.

Vi loggade in och vad fick vi se: Vår hemresa från Venedig var inställd. 

Hade vi missat något? Tittade på mailen, även i skräpposten och sms. Ingen av oss hade fått något meddelande om inställt flyg!

Det blev bara värre. Enligt nya bokningen som fanns där skulle vi komma till Venedig, men efter 40 minuter skulle vårt flyg gå tillbaka (för vårt flyg fyra dagar senare var inställt).

Men vi skulle inte komma till Arlanda, utan bara till Köpenhamn. Där skulle vi vara i fyra dagar!

Vi ringde till SAS. De skyllde på tekniskt fel (inget meddelande och hemresa bara till Köpenhamn) ???? De kunde inte göra något mer än att avboka vår resa. Ingen ursäkt fick vi heller.

Vi vill till Venedig och har ett hotell bokat och betalt där. Vilken soppa! Tyvärr inte första gången heller. Jag har ingen lust att anlita SAS i fortsättningen.

Imorgon får Konsument Uppsala hjälpa till. Tur att de finns och kan ge raka besked om resenärernas rättigheter. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar