torsdag 12 januari 2023

Boken publicerad

I november publicerades min bok, som jag hade fått statsbidrag för. Det känns stort!

Jag hade skickat in manuset redan i juni och nästan glömt bort allting - och sökt pengar för en ny bok dessutom.

Nu är bok nummer två på gång. Idéerna finns på pappret (jag börjar så, eftersom jag vill skissa), strukturen likaså. Sen kommer tvivlet, som hindrar mig lite: Ska det verkligen bli bra så här? Är jag på rätt spår?

Cirka tio sidor är klara. Det är nästan mindre text än bilder. Jag ritar, för att visa illustratören, hur jag tänker. Han får bestämma sen i slutändan, hur den ska se ut. Nästan i alla fall. Jag ska ha ett ord med i laget.

Det blir nog bra, när jag kommer över denna första tröskel.

Bokpärmen på den första boken. Utan titel här. Jag vill ju vara lite hemlig.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar