söndag 23 juli 2023

Boken

Jag läste Carl Cederströms Lärdomar från sommaren i en gammal SvD.

Han berättade om sociologen Daniel Bell, som menar på att sommaren är skapad för skrivande och att enligt Cal Newports bok Deep Work kan man då arbeta fullkomligt ostörd.

Intressanta tankar. För mig skulle de inte funka. Bästa tiden för mitt skrivande är våren. Då kommer ljuset, energin och många idéer.

På sommaren ska man chilla, gå ner i dvala. Pyssla med blommor och trädgård. Träffa vänner.

Min nyaste bok skrev jag intensivt under våren - och den blev klar. Illustratören skickade bilderna denna vecka.

I mitten av augusti träffar jag layoutaren. Senast i september skickar jag in boken.

Den kommer ut under senhösten. Precis samma schema användes med förra boken. Den blev dock klar redan till sista augusti.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar