tisdag 25 juli 2023

Det brinner på Rhodos

Det brinner på min favoritö, Rhodos i Grekland.

Skogsbränderna härjar på Rhodos sen en vecka tillbaka. Det brinner i centrala och östra delen av ön. Människor har fått lämna sina hem och turister evakueras. En del flygbolag har ställt in sina flyg dit.

Det känns hemskt. Stackars rhodosborna som också är beroende av inkomsterna från turismen.  

Jag har besökt ön många gånger, först med föräldrarna, sen med kompisarna. Vår familj hade vänner där. Vi var  hemma hos ett par grekiska familjer utanför staden Rhodos. Jag minns att jag lärde mig så pass mycket grekiska att jag kunde var artig, när jag träffade äldre personer. 🥰

Under studietiden hade vi utbyte med högskolan i Rhodos stad. Jag har fortfarande kvar en rikt illustrerad bok, som jag fick av en professor på skolan.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar