fredag 28 juli 2023

Tågstrul igen

I förmiddags gick det bra att komma till Stockholm, men när jag skulle hem efter teatern, gick inte SL/UL-pendeln... Orsak: Stillastående tåg på spåret i city!

Det sa de ingenting om, när jag köpte biljetten till tåget, som skulle gå om 10 min. (Pendeln går två gånger i timmen.)

Jag ville hem och blev helt rabiat. Till sist tipsade någon av personalen, att Mälartåget (ett annat bolag med helt andra biljetter) skulle troligen godkänna min biljett, eftersom det var strul.

En kille och jag sprang till nästa våning och genom ett antal tunnlar och hann precis. Satte oss i samma kupé, i fall det skulle bli oenigheter, men konduktören godkände våra biljetter. Fattas bara...

Slutet gott, men INTE allting gott. Nu är det nära att jag skriver en insändare. 🤣 
Det gör man i Sverige, när man blir riktigt förbannad, enligt en humorshow.




 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar