söndag 27 maj 2012

Morsdag

Vilken härlig Morsdag jag har haft!

Frukost på sängen kl. 8.30. Grillunch och presenter (praliner och en dagsutflykt till Jardin de cinq sens i Yvoire, Schweiz om en månad) och gulliga blommor!





All övrig tid planterade jag och sådde både grönsaker och blommor. Nästan allt blev klart. Kanske två timmars jobb kvar i morgon efter jobbet.

Förra året var jag för sent ute med inköp av dubbla hängpetunier, men nu har jag två stycken igen. De är vita med lite rosa inuti och doftar honung.




För en stund sedan sa ryggen definitivt ifrån för idag och jag satte mig med en kopp te och inventerade pelargonerna. 43 stycken fick jag ihop; över 30 lär vara olika. Lite osäkert än så länge när de inte blommar för namnstickorna hade försvunnit på vissa under vintern.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar