måndag 28 maj 2012

Svarta tulpaner och rospyssel

I september satte jag tulpanlökar som jag hade köpt på Schilliger i Schweiz: Svarta Queen of Night och vita White Dream.

Nu blommar de! Det är första gången jag har svarta tulpaner. De är häftiga! De vita började blomma en vecka före de svarta som är ovanligt långa, ca 60-70 cm.





Jag läste om roligt selleripyssel i 101 idéer och provtryckte vackra presentpapper hemma igår, när jag vilade ryggen efter allt trädgårdsarbete.

Idag ledde jag ett konstprojekt på en förskola och gjorde samma sak med 3-åringar! Titta så otroligt fint det blev! Jag hade aldrig kunnat ana att så små kan vara så koncentrerade. (Innan dess hade vi dessutom tittat på två konstverk och läst en saga!)

Till rospyssel behöver man: stjälkselleri, stämpeldynor och papper.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar