tisdag 1 januari 2013

Gott slut - Gott nytt år 2013

Årets sista supé intogs redan vid sextiden.

Vi delade på en flaska Moet&Chandon och åt gåslever och lökmarmelad som förrätt, pilgrimsmusslor, löjrom och skaldjur med mangosalsa som huvudrätt och glass med blåbär och jordgubbar till efterrätt.

Min man var kock som som vanligt och allt var supergott!




Vi var totalt utslagna efter resan - jet lag :) och sov sött redan före tolvslaget.

Idag har livsandarna vaknat och jag började med mitt "övervåningsprojekt" och min man med sitt vardagsrumsprojekt. Fick ganska mycket gjort på två timmar.

Jag lyssnade på Nyårskonsert från Wien (det har jag gjort varje år sen jag var 22) och gjorde bokslut samt smidde nya planer för 2013.

Franz Welser Möst

Lyssnade på Finlands president Niinistös nyårstal (Han talade bl.a vackert om nordiska grannar) och målade och lackade ett fågelbord som jag köpte i Schweiz.




Tittade på Året med kungafamiljen medans jag strök en jättehög med kläder. Vilken gullig unge lilla prinsessan Estelle är!



Delar av teamet bakom Året med kungafamiljen. Från vänster: fotograf Rikard Collsiöö, producent Sara Bull, kronprinsessan Victoria med Estelle, prins Daniel, fotograf Douglas Askelöf.  Foto: Marie Nyreröd/SVT

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar