söndag 13 januari 2013

Gustavianska rummet del 2

Taket är målat, en del av tapeterna är bortrivna eller -slipade.

Det ser allmänt kaotiskt ut i vardagsrummet - och förresten: i hela hemmet!



 
Under alla tapetlager hittade min man nån slags träfiberskiva. Svårt att tapetsera på den? Kanske tar vi hit en målare i alla fall så att väggarna blir riktigt fina.

Mitt projekt har fortgått med hyfsad fart idag. Jag har sorterat i sex timmar. Gamla jobbpapper, men också betydligt roligare saker: scrap booking-grejor, färger, garn, tyger.

 
Min stora dröm, pysselhörnan börjar ta form och retrorummet blir det som det ska vara, ett extra gästrum. Snart har jag nämligen tömt det på pysselkassar.

Av bara farten fick min man en medicinlåda så han slipper leta efter vitaminer, näsdukar, nässpray eller huvudvärkstabletter. Tipset kom från TV4 och förvaringsdrottningen för några dagar sedan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar