torsdag 25 maj 2017

Förgätmigej och äppelblommor

En nio timmars trädgårdsdag med perfekt väder!

Jag har klippt rosor, planterat sommarblommor, plockat torra grenar ur den oändligt långa spireahäcken och krattat.

Min man hämtade 500 kg matjord och rensade rabatter. Vi fick hjälp av en ung man med att plocka maskrosor och bära stenar.

Just nu blommar egentligen bara förgätmigej och äppel- och körsbärsträden.

Det förstnämnda trädet har väldigt lite blommor. Jag anar att det blir ett dåligt äppelår för oss. Körsbärsträden däremot är översållade med vita blommor.

Förgätmigej har spridit sig lite varstans och det finns både mörkblå, ljusblå och vita blommor på dem. Jättesöta! Min mamma hade älskat dem.

Riktigt mycket blev gjort och jag känner med nöjd med resultatet.

Nu blir det en kopp te och några belgiska praliner.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar