söndag 21 maj 2017

Omplantering






Idag var det ca 18*. Perfekt dag för att omplantera pelargoner.

Jag började med de tre nya, som jag hade köpt som sticklingar.

April Snow är en jättesöt rosenknoppspelargon, som skiftar svagt i rosa.

Millfield Gem är en riktig rosa dröm! Den är en hängpelargon.

Anita är en starkt rosa rosenknoppspelargon.

Årets pelargon 2017, Kronprinsesse Mary är crémevit och skiftar i grönt och svagt rosa. Mary fick också en ny kruka.

I garaget finns det fler övervintrade pelargoner, som längtar ut. Jag får fortsätta på torsdagen.

Jag har varit flitig på keramiken under vintern: alla pelargoner ska ha en egentillverkad kruka och en blomsticka med namn på.

De små tomatplantorna och barnens egen hörna fick också lite omvårdnad.

Så skönt det var i det gamla växthuset, som jag bommade igen - för gott, som jag trodde- den 30/10 dvs. 26 veckor sedan.

Vi skulle skaffa en ny, men det blir till hösten. Nu ska jag bara mysa i mitt älskade, 12 år gamla risiga växthus så mycket som möjligt under sommaren först.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar