söndag 7 maj 2017

Ska trädgården vara fin, får man lida pin

Efter åtta timmars krattande och fixande i trädgården igår, vill inte ryggen vara med längre. Jag kom knappt ur sängen imorse.

Nu efter några värktabletter och Voltaren-salva, kan jag gå upprätt, men inte böja mig.

Ska trädgården vara fin, får man lida pin?

Har använt morgonen till att brodera lilla E:s namn i dopklänningen. Det tog tid, för jag är urusel på att sy. Oj, vad jag längtade efter min mamma, som har broderat de flesta andra namnen....

Hon sydde dopklänningen 1977 och nu används den av andra generationen. Den tillhörande mössan är från 50-talet!

Jag vill att barnens trädgårdshörna blir klar. Hinner inte göra något under veckan, måste fortsätta med det idag. Då får de små så blommor och grönsaker på fredagen.

Min man håller på att olja altanen.

Nu ska jag försöka med lite yoga och gymnastik. Håll tummarna!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar