onsdag 24 maj 2017

Sväva på rosa moln?

Semestern närmar sig! Jag svävar på rosa moln.

Planer:

1. IGA- Internationale Gartenausstellung i Berlin dvs. en stor internationell trädgårdsutställning, som anordnas vart 10. år.

Jag har tidigare besökt BUGA- Bundesgartenschau i Koblenz 2011 och i Hamburg 2013. Utställningen i Berlin är ännu större. Jag väntar med spänning!

2. De små kommer!

3. Öppen trädgård. Jag tog mod till mig och kommer att visa mina underbara rosor. De var över 60 olika i höstas. Imorgon börjar jag inventera. Hoppas att alla har klarat sig.

4. Värmland, lilla E:s morföräldrar, Mårbacka och Lars Lerins utställning i Sandgrund.

5. Hangö, Fiskars, Borgå och Helsingfors i Södra Finland och Jyväskylä i Mellersta Finland.

6. Schweiz, oj vad jag längtat dit de senaste tre åren!

Schweiz är som ett tredje hemland för mig efter tiotals besök i Genéve, Nyon, Chavannes de Bogis och Divonne (på franska sidan) åren 2005-2014.

Kanske kan jag även hälsa på hos min vän, Annemarie, som jag träffade första gången redan under gymnasietiden. Hon bor i Aarau.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar