lördag 24 juni 2017

IGA i Berlin 2017

I tisdags besökte vi Internationale Gartenausstellung i Berlin.

Vi var där fem minuter innan de öppnade; alltså slapp vi stå i kö. Biljetterna (20€) hade vi köpt på nätet.

Det var över 30* varmt redan då vid niotiden...

En linbana förde oss till den sidan av området där det hände mest.



Det som jag troligen kommer att minnas från den här utställningen är rosorna och den orientaliska och den balinesiska trädgården. Dessutom fanns det roliga idéer i stadsodlingsdelen av utställningen.

Vi drack litervis med vatten, men fick ändå ge oss efter tre och en halv timme.

Då, mitt på dagen var det fruktansvärt varmt. Vi hade både solfjädrar, solhattar och paraplyer till hjälp, men orken tröt ändå. Jag brände mig ordentligt.

Orientaliska trädgården. Tyvärr fotade jag inte växterna....
 


Balinesisk trädgård i ett enormt växthus


Över 220 rosor- ett paradis för rosenälskare








Stadsodlingsidéer






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar