torsdag 1 juni 2017

Miraklet på Stadsteatern

Igår var jag i Stockholm och uträttade lite ärenden.

Innan jag åkte hemifrån, kollade jag om det fanns biljetter till Billy Elliot. Utsålt. Tråkigt.

Väl på plats gick jag i alla fall till biljettkassan och frågade om det fanns några återbud. Nix.

Jag lommade i väg och gjorde lite annat, men hade fortfarande en mycket stark känsla av att jag skulle få se föreställningen.

Gick till biljetkassan igen (annan lucka). Inga biljetter.

Jag har så svårt att ta ett "nej", då jag vet att det borde bli "ja"....

Jag gick upp till entrén för stora scenen fem minuter innan föreställningen började och.... Bingo! Jag fick en biljett...

Eller fick och fick. Köpte alltså.

Där satt jag mycket omtumlad och kunde knappt förstå att jag skulle få se musikalen i alla fall.

Den var helt underbar! Vilken kille i huvudrollen som Billy!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar