lördag 12 augusti 2017

Börjar jobba på måndagen

Sommaren var härlig och lång.

Jag hade planerat att vara mycket hemma. Så blev det. Dessutom var vi fyra dagar i Berlin, åtta dagar i Helsingfors och jag sex dagar i Schweiz.

Många har klagat på vädret, men jag minns bara solsken och lagom-väder, med några extremt varma dagar i Berlin  och Schweiz.

Jag har varit mycket i trädgården, läst väldigt mycket, målat och pysslat lite, skrivit lite, översatt en barnbok, turistat, yogat och chillat.

Hade tänkt städa och sortera lite mer, men det blev endast en dag på loppis (försäljning) och ett antal kartonger till Erikshjälpen. Röran försvinner inte; jag kan fortsätta med röjningen, fast jag jobbar.

Kom i gång med skrivandet först i augusti och tänker fortsätta med det också under hösten.

Vad kommer jag att sakna?

Den tajta familjgemenskapen med Afternoon tea, kräftskiva, middagar, bastukvällar, överraskningar och konsert samt frukostarna och luncherna i växthuset. (Går att ha några gånger till...)

Igårkväll hade vi BW (before work) och satt på Plock; åt, drack och snackade i fyra timmar.

Jag känner mig utvilad och ska försöka ta det lugnt första veckan. Börjar jobba på måndagen.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar