lördag 12 augusti 2017

Födelsedagspresent som räckte länge


I april, när jag fyllde år, fick jag en jättefin present: En tur till Keukenhofs tulpanpark i Holland. (Var i Belgien då.)

Det var mitt tredje besök där och Keukenhof var lika häftig som tidigare.

Vi gick många timmar och tittade på olika slags tulpaner och andra blommor. Katalogen, som också ingick i presenten, har jag bläddrat i många gånger sedan dess.

Och inte nog med denna fantastiska dag, jag fick dessutom köpa blomsterlökar och -knölar på plats. De dahliorna och liljorna blommar nu eller ska snart börja blomma.

Jag har haft mycket glädje av den presententen och den räckte väldigt länge!


Några dahlior blommar redan



Spännande att se, vad det blir för liljor. Är de lika i de två andra krukorna?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar