måndag 28 augusti 2017

En söndag i Stockholm

I går åkte jag tåg till Stockhollm redan på morgonen. Härligt sensommarväder!

Först tog jag en titt på loppiset på Hötorget. Mycket fina grejor. Köpte ändå inget. En sak in, två ut-principen gällde nämligen.

Utanför Armémuseum fanns Liljevachs paviljong med Aho-Aho-Soldans fotoutställning Fokus Finland. Verkligen värt att se. Fotona bl.a från min forna hemstad Helsingfors var från 1930-60-talen.

Klockan tolv åt Amerikavännerna och jag lunch på Grands Veranda. God mat och lugnt, fast det var mycket folk.

På Waldemarsudde visades för sista dagen Nordisk konst. Vi beundrade inte bara konsten utan också alla blosterarrangemangen. Muséet är min favorit i Stockholm.

Nöjd och glad återvände jag hem vid sextiden. Vilken superdag!







 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar