fredag 10 november 2017

Dessa hantverkare!

Nu drar jag alla över en kam: Dessa hantverkare, lovar runt och håller tunt!

Växthusrenoveringen har hållit på i sju-åtta veckor nu. Jag har tappat räkningen - och hoppet!

Nu saknas bara det sista lilla, men när kommer han? Det har inte hänt något på två veckor. Igår skulle han komma. Nix!

Snön däremot kommer när som helst och grejorna står ute.

Imorse städade jag efter honom - och min man, som "hjälper till", när andan faller på. Spikar, skruvar, knivar, sladdar, plast på golvet i salig röra.

Nu fattas bara taknocken, sättsanden och några tegelstenar. Då är det klart. (Målningen får göras på våren, när det blir varmt.) Men när blir det?

Jag hade tänkt bjuda på skumpa där en lördag eller söndag. Sen fick jag tänka om och välja glögg i stället. Det kanske går att drick där under några minuter när man huttrar i kylan.

Snart ger jag upp. Det får bli nåt i vår... Ska det vara så svårt?

 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar