torsdag 9 november 2017

New York, New York

Förra veckan var vi fyra dagar i New York.

Som bonus fick vi uppleva varma höstdagar igen. Det var soligt, 20-25* och vi kunde gå i kortärmat.

Gå förresten; i torsdags 12,6, i fredags 14,8 och i lördags 11 km. Allt enligt stegräknaren!

Temat på resan var att gå i farmor Annas fotspår.

Jag hade hittat två gamla vykort, där hennes New York-adresser fanns. Klart vi styrde dit!

En dag ägnades åt shopping i Woodbury och på Macy´s var vi en timme. Plus på ett antal andra affärer, när vi vandrade runt i Upper Midtown.

Vi besökte underbara restauranger och var på MoMa en kväll.

En riktig superresa!

Jag kom hem kl 13 i söndags (resesällskapet fortsatte en dag till), packade upp, satte i gång tvättmaskinen och somnade direkt.

Sov nio timmar och några timmar senare fyra fem timmar till.

Så i måndags var jag pigg som en lärka på jobbet.

Tisdagen var inte lika rolig efter bara fem timmars sömn.

Annars är jag ganska skonad från jet lag. Synd bara att jag fick en förkylning på köpet.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar