söndag 3 december 2017

Första advent i Uppsala

Igår åkte gardinerna och ljusstakarna fram.

Vi var på Kåbo växthusets julmarknad och lämnade in vår Morris, granbocken, som ska bli som ny igen. En dörrkrans inhandlades också.

                             

På eftermiddagen firade Uppsala kommun Finlands 100-årsdag på UKK. Det var blåvit tårta, musik, tal, sång och mycket folk.


 

I morse tände jag alla stjärnorna och ljusen och åt mysfrukost vid öppna spisen.

Redan klockan 10.30 satt vi bänkade i Domkyrkan och väntade på att adventsgudtjänsten skulle börja. Bäst att komma en halv timme innan, om man vill ha bra plats. Vi var inte ensamma.

Dotter Sion och Hosianna gav mig behagliga rysningar.... Det lät så vackert!





Alla vi fyra åt lunch på Frenci och jag fick smakråd, när jag skulle köpa en långklänning till onsdagen. (Var verkligen ute i sista stunden, men har inte kunnat bestämma mig innan.)

Matchande skor hittade jag också.

Här hemma blev det mycket jul- och festpyssel under kvällen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar