söndag 17 december 2017

Skrivarkursen fortsätter

Idag fortsatte min skrivarkurs.

Jag hittade en fåtölj i ett hörn i den vackra våningen och kreativiteten flödade.

Det blev många sidor skrivna idag också.




Förra året blev jag klar med min bok om farmor.

I november gick vi i hennes fotspår i New York igen. Varje gång när jag gör det, händer konstiga saker.

Årets händelse var den minst konstiga av dem alla, men jag undrar ändå om det bara var en slump.

Vi stod på End Avenue och hade just pratat med farmors "granne", en äldre dam som bodde i grannhuset och kunde allt om området.

När jag vände mig om såg jag en tidningsbox och överst i den en bild med texten She wanted the Moon. I gave her Wisconsin.

Det lät udda och roligt och jag sträckte mig fram och tog ut en broschyr med månen på första sidan.

Det visade sig vara reklam för en skrivarkurs. Ett tecken igen?





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar