fredag 29 december 2017

På keramikkursen igen

Hösten bara försvann! Jag förstår så här efteråt att Finland 100-planeringen och arabiskan tog all min fritid.

På keramiken har jag inte hunnit gå mer än sju gånger sedan jag började jobba i mitten av augusti dvs. jag har varit där ungefär var tredje vecka.

Nu tar jag igen skadan.

Vi var bara tre idag. Lugnt och skönt.

Jag blev riktigt nöjd med ett avlångt fat som jag gjorde till köksbänken före jul. Passar bra till små marmeladburkar.

Två likadana är på gång, till olje-, vinäger- och sojaflaskor och honungsburkar. Blågröna stjärnorna var inte så dumma heller.

Temuggarna är nu åtta stycken. Alla små ska ha varsin i samma fjordblåfärg, men med  lite olika bilder på.

Idag gjorde ett fat, en kruka, en liten blomvas och en groda.

En tjej hade gjort underbara små plattor. Såna ska jag försöka göra nästa vecka.

 
 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar