måndag 11 december 2017

Nobelfirandet hemma

SAS förstörde mitt Nobelfirande.

Jag brukar alltid bänka mig kl. 15 och titta på prisutdelningen och banketten med cateringmat och champagne. Stänger tv:n först när sändningen är slut.

Igår skulle jag hem från Bryssel - i god tid innan, trodde jag. I resväskan hade goda schweiziska ostar och champagne.   

Flyget var 4 timmar 20 minuter försenat, jag var irriterad och sur som ättika efter att suttit nästan  sju timmar instängd på planet utan läsning, musik och mat. I sista stund fick man nämligen lämna in handbagaget också.

Feststämningen ville inte riktigt infinna sig, men jag tittade ju i alla fall på underhållningen och  beundrade några väldigt vackra klänningar, t.ex Alice Bah Kuhnkes kreativa dröm.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar