fredag 26 januari 2018

Allehanda pyssel - eller inte?

Ibland tror jag att jag aldrig hinner göra något kreativt som jag tycker om; måla, pyssla, göra scrap booking kort och sånt.

Ikväll satte jag mig ner, tänkte tillbaka och upptäckte att det ändå har blivit en hel del pysslande de senaste två veckorna.

I eftermiddags hämtade jag lite färdigbränt keramik från verkstaden: en lykta och plattor till armeringsjärnet, som blir växtstöd och några andra småsaker.

Lyktans blå glasyr blev inte riktigt jämn och hade fastnat i det gula, fast det var vaxat, men jag är ganska nöjd med den ändå.

Plattorna blev fina. Jag ska göra några till.

Förra veckan blev jag klar med släktträdet. Det behöver kompleteras, men det är enkelt att klistra dit de fyra namnen som har kommit till.

Lilla E:s stol var denna veckas projekt.

Nu känner jag mig mycket nöjdare.


Lyktan ser lite demolerad ut, men jag lovar att väggarna är raka;
det är glasyren som gör att den ser konstig ut.
Finare i verkligheten!

 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar