onsdag 3 januari 2018

Träffa gamla vänner

Nu har jag tagit mig i kragen och träffat två vänner, som jag "bara skulle och skulle" ringa till nån dag.

Den ena har jag träffat regelbundet i många år. Men när hon flyttade från Uppsala så blev avståndet boven.

Vi träffades senast i oktober på planet hem från Spanien. Nästan skamligt att vi inte visste att vi semestrade i samma land samtidigt!

På nyårsdagen var jag hos henne. Många timmar! Lika roligt som alltid.

Den andra har jag känt sedan 2012. Vi har pratat då och då på jobbet, men det har aldrig blivit mer än så.

Hon var här på cocktail på självständighetsdagen. Igår åt jag lunch med henne.

Vi kunde inte sluta prata. Satt på restaurangen i tre timmar! Det blir fler gånger; det har vi redan bestämt.

Prickar av de två träffarna!

Var jag i Schweiz på nyårsdagen?
Eller är det här verkligen Sollentuna?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar