tisdag 26 januari 2021

Konstpromenad?

Mitt på dagen hade jag ett ärende på stan och passade på att ta en promenad längs Fyrisån. 

Konstverket ODjuret (2008 av Katarina Sundkvist Zohari) är en hyllning till manskören OD. Statyn var snötäckt, bara tassarna och nosen stack fram under snön. Mitt Odjur har det så varmt och skönt i vardagsrummet.

Jag gick över Haglunds bron, som är mer än 100 år gammal. Jag har två tavlor med bromotiv av konstnären Adriaan Honcoop.

I bakgrunden tornade den magnifika 600 år gamla domkyrkan upp. Den är verkligen ett konstverk!

Jag tittade i skyltfönster och önskade att jag hade behövt något för att stödköpa. Inte många kunder syntes i de små mysiga affärerna.

Dagens "konstrunda" gav lite omväxling till våra vanliga skogspromenader.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar