måndag 8 mars 2021

Många besök

Tidigt imorse åkte vi till Stockholm. Min man jobbade och jag skötte några ärenden.

Första stoppet var på Söder där jag lämnade borttappade saker och fick promenadsällskap. "Hittade" bl.a huset där jag bodde en sommar under studietiden.

På Finlands ambassad lämnade jag in min passansökan. Beundrar byggnaden varje gång jag är där. Vitt, rent, stramt.

På Gärdet fick lilla L en docka i förbifarten.

I Spånga levererade jag blommor, godis och present till min väninna, som opererades för en vecka sedan.

En tjej, som utbildar sig till syo, intervjuade mig drygt en timme om yrkesval och vad som har påverkat mig att välja just mitt yrke. Hennes hypoteser var: genus, klass, förväntningar, föräldrar, drömmar osv. påverkar.

Roligt att tänka på "orsakerna". Så grundligt har jag aldrig tänkt på mitt drömyrke!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar