torsdag 18 mars 2021

Sorgliga nyheter

Idag fick jag ett brev från England. Inget konstigt med det; såna dimper ner i brevlådan 5-6 gånger om året. Jag kände inte igen handstilen.

Very sad news stod det på kuvertet. Jag gissade och hade rätt: Min kära vän, som jag har känt sedan 13-årsåldern hade gått bort. Så fruktansvärt. Hennes syster skrev att de inte visste dödsorsaken än. Senast hördes vi av varandra i slutet av januari.

Mitt födelsedagskort hade legat på bordet hemma hos henne, färdigskrivet, men utan frimärke. 
Systern hade lagt det i samma kuvert.

Typiskt för min omtänksamma vän! 
Hon var mästare på att hitta små söta kort, julklappar och presenter. Jag har inte kunnat öppna kortet än.
Gör det på min födelsedag. Sista kortet från henne. Det är bara så sorgligt.

Det är omöjligt att resa till England just nu pga Corona. Jag missar hennes begravning i Hereford nästa torsdag.

Vila i frid, kära Susan!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar