söndag 25 juli 2021

Älskade hemstad

Jag är första gången utomlands på ett och ett halvt år. Klart att resan gick till min underbara forna hemstad, Helsingfors.

Jag hade tajt program:

Fika på Café Ekberg med en barndomsvän

Rundtur i våra gamla hoods i Degerö med en annan som jag också har känt sen barnsben 

Klippning och toning

Ost, kex och skumpa

Besök hos min gamla dagmamma

Kusinträff i min kusins sagolika trädgård, sex kusiner av sju var samlade

Långpromenad i våra gamla hoods och vid vattnet på andra sidan Degerö med samma tjej som kvällen innan

Middag på Palma de Pyy

Snabbesök (på riktigt) på Finlayson och Marimekko 

Lunch på Ursula vid Brunnsparken med två kompisar

Fika med en "ny" syssling på Fazer Café 8th Floor

Nu väntar jag på flyget och är rätt så snurrig i huvudet. Allt detta på tre dagar..., men kul var det!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar