fredag 23 juli 2021

Första utlandsresan

Nu är jag väg på min första utlandsresa efter (under?) pandemin. Vi kom hem från en 2/1 2020 och sen dess har vi hållit oss hemma.

I för sig - efter två vacciner- har både Kiruna och Öland i juni och juli kännts exotiska och nästan som utomlands, men nu ska jag till mitt forna hemland och det känns nästan spännande.

Incheckningssystemet gav mig grått hår igår kväll och i natt.  "Ogiltiga tecken, du kan checka in på flygplatsen i väldigt god tid imorgon." Jag behövde inte skriva några tecken. Allt fanns där automatiskt, när jag skrev dit bokningsnumret???

Vad kan "I väldigt god tid" innebära? Min man skjutsade mig till Arlanda i ottan, tre timmar innan avgång. Incheckningen och bagageinlämningen tog fem minuter!

När jag klagade på systemet, fick jag höra:     -Ingen kan checka in på det här flyget hemifrån! Varför kan det inte stå så då? Ogiltiga tecken?

Nåväl, jag träffade en kompis som skulle till Riga och pratade en lång stund med henne.

Nu ska jag läsa, lösa korsord och äta lite mellanmål. Det ska bli så roligt att komma till Helsingfors!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar