fredag 24 september 2021

Översättning

Under sommaren har jag jobbat med en barnboksöversättning. Den skulle skickas in idag. Det gjorde jag.

Några timmar senare fick jag ett meddelande att de hade glömt skicka mig baksidetexten.

Jag hatar att göra  ett sånt jobb i all hast och hade dessutom mycket annat att göra. Blev jättestressad. 

Efter nästan två timmar blev den texten klar. Hade gärna velat läsa igenom den flera gånger och gärna olika dagar. Det är då jag ser eventuella fel eller om texten inte flyter på något ställe.  Nu fick jag bara skicka in den.

Sen åkte vi  mot Stockholm och köpte en födelsedagspresent på vägen dit.  Vi skulle ta hand om den blivande storasystern.

Jag hämtade från förskolan och vi  promenerade till Tekniska museets lekpark, där hon fick springa av sig innan vi satte oss i bilen.

Hon är verkligen ett lätt barn att vara med; sjunger och pratar i ett. Hon berättade, vad hon ville ha till mat, kyckling och pasta. Vi fick stanna till på hemvägen och köpa grillad kyckling, som hon åt av med god apetit. Duktigt gjort av en 2-åring.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar