onsdag 8 september 2021

Vilken kväll!

Slöjdkursen är på onsdagar. Jag älskar att hålla på med trä. Gjorde två nya språkspel till mina elever. Målar och gör dem klart  imorgon. Lite akvarell på det, när jag kom hem.

Det var fortfarande 20*, som på en härlig sommarkväll. Var en stund i växthuset. Min "nya" solcellslampa lyser så fint.

Jag anmälde mig till en skrivarkurs som ska hållas i oktober på ett museum. Behövde hitta gamla minnen från tiden då jag var 23.

Letade efter almanackor och dagböcker- och hittade. Nu har jag roat både mig själv och min man med en massa minnen och roligt språkbruk. Jag hade glömt det mesta jag skrev om då.

Jag kommer att producera fantastiska texter på kursen! Det är bara låna citat ur mina anteckningar. Vilken guldgruva att ösa ur!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar