söndag 7 november 2021

Resor i Norge och Finland

 


Nu har jag varit på resande fot över en vecka. Först fyra dagar i Norge, sen fem i Finland.

På första resmålet hade jag stort ansvar för att vi skulle komma rätt tid till rätt plats, i Oslo, Ski, Baerum och Gardemoen.

Nu har jag fått en biljett i handen och hängt med. Har bara haft koll på vilka jag ska träffa, var och vilken tid.

Det har varit underbara dagar. 

Jag åt långlunch och fikade med en kompis i flera timmar. Sen tog resesällskapet och jag snabbtåget till Åbo hamn och ska snart kliva på färjan.

Jag beundrade tågvagnens lekplats på hitvägen. Småbarn lekte i två timmar utan avbrott i den fina lekavdelningen. Mina barn gjorde samma sak, när de var små. Då går resan väldigt snabbt. Nostalgiska minnen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar