torsdag 29 september 2011

Odlarföreningen Linné

Klockan 18 var det fortfarande 20* varmt!

Vi tog en långpromenad till Odlarföreningen Linné i Sävja.

Så vackert allt var i kvällsolen!

 Mitt bland alla kolonilotter satt tre glada tjejer som jag pratade en stund med. De berättade att de trivs så bra där, grannarna är trevliga och det är alltid fullt med folk där på sommarkvällarna. De bad mig titta på utsikten: "Det är som en tavla". Jag kunde bara instämma.

Lotterna är inte så stora men fulla av olika slags grönsaker, små egentillverkade växthus, trädgårdsmöbler, grillar och blommor.

Jag blev återigen sugen på en kolonilott, men har nog fullt upp i min egen trädgård.

På söndagen ska vi ta in resten av fruktskörden, peta ner några fler blomlökar, klippa gräset och börja förbereda inför hösten. (Som känns lite avlägsen just nu. Åtminstone två dagar till får vi njuta av sommarvärmen.)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar