tisdag 6 september 2011

Sommaren fortsätter...

Kl. 19 var det fortfarande 18* varmt!

Jag gick runt i trädgården och beundrade sommarens sista rosor.

I lilla "ökenhörnan" som fick ny jord förra veckan och snart får en ny gräsmatta också, har en av de två tappra rosorna börjat blomma! Vad glad jag blev!



Den har många knoppar också! Tyvärr kommer jag inte ihåg rosens namn. Jag hittar det inte i min roslista heller. Jag tog Rolf Engströms Att inventera rosor till hjälp, men hittade ingen ros som stämmer med min. Forskar vidare.

En annan ros blommar också för fullt, nämligen The Fairy, en Polyantha-ros, som fick stryk under den långa vintern och var väldigt sen i starten. Den brukar blomma hela sommaren fram till oktober. M ska ha Fairy till sin födelsedag i september varje år, precis som då när hon var liten.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar