onsdag 7 september 2011

Regntunga skyar

Hela morgonen och förmiddagen öste regnet ner. Jag tog en blöt långpromenad på Gottsundagipen och tittade på odlingarna där.

Gottsundagipen är ett stort grönområde med skog på båda sidorna mellan Gottsunda och Sunnersta i södra Uppsala. Där håller även Koloniförening GottsundaGipen till. Det finns tiotals lotter där.

Väldigt många odlar grönsaker men några hade även praktfulla sommarblommor i sina rabatter. Inga byggnader är tillåtna men det fanns trädgårdsmöbler, grillar och på några ställen även regn/solskydd i form av en enkel "paviljong". Jag kan tänka mig att odlarna trivs där många timmar om dagen just p.g.a dessa praktiska arrangemang.

Endast en "lottägare" hade vågat sig ut denna regniga dag och honom pratade jag lite med. Han hade så mysigt under sitt regnskydd; han drack kaffe och var så nöjd när han tittade på sitt förvärv.

Jag blev sugen att ha en kolonilott (det verkade finnas några lediga), men vid närmare eftertanke har jag nog jobb så det räcker här hemma i min egen trädgård.

Nu skiner solen igen.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar