tisdag 17 juli 2012

Örter och skåp

Solen skiner för ovanlighetens skull, det är t.o.m 22* i skuggan. Åskan mullrar någonstans långt borta. På min egen himmel finns det stora mörka moln. För att skingra tankarna har jag pysslat om örterna och målat färdigt ett skåp.
I min "örtagård" utanför köksdörren finns det: Rosmarin, gräslök, persilja, mynta, lagerblad, salvia, citronmeliss, curryört, citronmeliss och water cress. De får lite skugga av de två olivträden och fikonträdet.
Några viktiga saknas, bl.a Basilika, oregano och timjan. Jag var väl lite slarvig med sådden i våras.
Jag hittade ett litet gammalt skåp (höjd 70 cm) på Återbruket den veckan då de stängde för sommaren och sålde allt för halva priset. Skåpet kostade hela 20 kr. Nu har det genomgått en förvandling. Kanske flyttar det till växthuset eller så ger jag bort det. Här är resultatet:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar