måndag 16 juli 2012

Söta lampskärmar och annat pyssel

Idag har jag haft en riktig pysseldag. När det var solsken höll jag på med blommorna och när det regnade satt jag och sydde och målade. I Frankrike hittade jag jättesöta lampskärmar som jag var sugen på, men de kostade 44 € och jag tyckte att det var lite väl saftigt för två tygbitar som man lika väl kan sy ihop själv. Förra veckan hittade jag två stycken nästan lika som de franska på Hemtex-rea till en rimlig kostnad av 58 kr!
Jag ändrade lite på dem: bytte band och gjorde dem lite kortare för att de ska passa bättre till mina lampor och voilá: Nu har jag två romantiska "nya" lampor på nattduksborden.
Till "Finlands fulaste hem" (se tidigare inlägg) sydde jag en kudde som matchar den nya bänken i hallen. Hörde just i kväll att det fulaste hemmet håller på att förvandlas till det vackraste; bl.a en ny stor matta har skaffats till stora rummet. Heja, kusse! Du är min drömkund!
Lite badrumspyssel blev det också.
Jag hann även börja måla ett skåp som jag hittade på Återbruket. Jag återkommer när det är klart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar