söndag 8 juli 2012

Rosor inne och ute

Idag har det kännts som subtropiskt klimat ute: över 20 * varmt och fuktigt. Genommulet hela dagen. Jag har mest pysslat inne. Det är otroligt vad några små rosor i en vas kan dofta så att det känns direkt när man kommer in i rummet. På nattduksbordet har jag Minette. (Jag kommer att drömma vackra drömmar i natt...)
På köksbordet har jag de sista pionerna. Det söta fatet och den rosa lilla skålen köpte jag på Maison du Monde i Frankrike förra veckan och den roliga landskapsduken från 40-50-talet hittade jag på loppis.
Badrummets nya tvålkopp kommer också från Maison du Monde och rosen är namnlös. (Kallas inofficiellt för Salabacke-ros)

3 kommentarer:

  1. Hej Lena. Vi bor i Hamburgsund och åker ofta förbi ert hus. Såg igår för första gången skylten och började googla om du har en sida. Det är otroligt att Du gjort en så fin rosengård med hundratals olika rosor.

    SvaraRadera
  2. Hej Du tänker säkert på Lena i Fjällbacka. Hennes trädgård är fantastisk! Min ligger i Uppsala och den är inte lika fin men jag jobbar på det. :)

    SvaraRadera
  3. Heh... där ser man om man jäktar..
    Såg en fin artikel med hennes tips
    http://bohuslaningen.se/nyheter/tanum/1.1699588-med-passion-for-rosor

    SvaraRadera