lördag 29 oktober 2016

Som en duktig husmor

Idag har jag känt mig som en duktig husmor, ni vet en som syltar och saftar, eller nästan i alla fall.

Vi har fina Gravensteiner-äpplen kvar. De blev en äppelpaj till kvällens födelsedagsmiddag.



Jag pressade också jättegod juice med min gamla juicepress från 90-talet. En tanke går till mina chilenska kompisar som jag fick den av för länge sedan. Den används flitigt, N och O!

Egna äpplen och citroner tillsammans med köptasmorötter och ingefära blev en juice som brukar väcka mig varje morgon!






Min gulligaste keramiklärare suckade, när jag berättade att jag hade plockat slånbär. Det hade hon gjort som barn, men tar sig inte längre ut i skog och mark för att plocka något.

Därför gjorde jag det i stället och fixade lite slånbärslikör åt henne. Den kan  hon njuta av till julkaffet.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar