söndag 30 oktober 2016

Tre projekt samtidigt

Min pappa brukade säga att arbetet hindrar fritidsaktiviteterna. Lite så är det.

Jag skulle vilja gå oftare på keramik. Nu blir det en gång varannan vecka. Tur att läraren är så flexibel att vi får välja dagarna själva. Tre timmar går alldeles för fort där. Jag har mer idéer än jag hinner förverkliga.




Oljemålningen är varannan söndag. Det är verkligen jätteskönt och sitta och måla i lugn i ro. Det blir inte av hemma. Dessutom lär jag mig nya saker varje gång. Har redan anmält mig till vårens kurs. Hoppas att kurssöndagarna stämmer med mitt schema.



Förra veckan började vi sista omgången på skrivarkursen. Nu ska boken bli klar!

Den här veckan har jag skrivit intensivt under tre kvällar. Researchen har tagit lång tid.

Halva släkten har engagerat sig i letandet av gamla foton, speciellt efter att en nära anhörig hellre brände upp två gamla fotoalbum än att gav dem (eller skannade foton) till mig.

Vi har hittat riktiga rariteter! Foton, vykort, brev, passagerarlistor, handskrivna diktböcker och annat material. Jag har intervjuat gamla släktingar och träffat släktforskare och hembygdsentusiaster.

Nu är kanske 80 % av boken klar. Möjligen kan det bli Book release i februari eller mars. Det ska bli roligt. Mer om boken senare.


Gamla vykort till Anna i New York

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar