fredag 11 maj 2018

Konsten att rita bokstäver

Igår såg jag på TV4:s Morgon-TV Lise Hellströms Så skriver du vackert och kul.

Som vi brukar säga: Jag har enkla vanor. Min man gillar och kör gärna lyxbilar och jag - jag köper pennor och papper.

Jag har alltid gillat kalligrafi, skrivstil och vackra bokstäver- och bra pennor och fint papper.

Nu slog jag till och köpte Lise Hellströms bok Lettering- Konsten att rita bokstäver! 

Nya ideér till Bujo och scrap booking-kort, kanske?


I eftermiddags var jag på keramik. Förra gången hade jag gjort fröstickor, krukor och fat. De blev glaserade idag.

En stor del av det "konstverket" som jag håller på och skapar blev klart och väntar nu på första bränning. Två blomkrukor hann jag också med.

Aldrig går tre timmar så fort som när jag sitter i keramikverkstan och håller på med lera!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar