onsdag 2 maj 2018

Unicef-galan 2018

I går var min kompis och jag på Unicef-galan på Cirkus i Stockholm.

En underbar kväll med skratt och tårar.

Programledarna Renée Nyberg och David Hellenius kändes äkta engagerade i Unicefs arbete. De samma gällde ett stort antal andra kända personer som var på plats och som hade besökt länder dit hjälpen går.

Vi fick även se fantastiska uppträdanden under den två timmar långa galan.

Många kortfilmer visades dels som påminnelse om att alla barn i världen inte har det lika bra som våra här i Norden och för att visa hur Unicef arbetar.

Det känns hoppfullt att se hur organisationen hjälper till i drabbade områden.

Jag hade t.ex ingen aning om att en miljon mammor och barn som tillhör rohingyaminoriteten i Burma har flytt till grannlandet Bangladesh och bor på flyktingläger där. Unicef finns på plats där också.

Det är klart att jag blev världsförälder för att kunna rädda åtminstone ett av de lidande barnen.

Jag var inte ensam om det. 48 286 andra blev det också! 100 kr i månaden är en bra början.

                                 
 


                                













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar