fredag 11 maj 2018

Våra drömmars stad

Igår inkasserade äntligen T och C sin teaterjulklapp.

De valde pjäsen Våra drömmars stad av Per Anders Fogelström på Stockholms stadsteater.

Jag har läst alla Fogelströms böcker, men pjäsen var ändå ganska rörig, med ett stort persongalleri och ibland tog det tid att komma på vilken generation som var på scenen just då.

Andra akten var betydligt  bättre.

Fattigdom, våld och elände var kanske inte heller det jag längtade efter att få se på Kristihimmelsfärdsdagen.

Jag minns böckerna som mycket ljusare med mer hopp, fast de beskriver en svår tid i Nordens historia.

Ändå är jag glad att jag har sett denna föreställning med så många duktiga skådesspelare, bl.a Vanna Rosenberg och Peter Viitanen.

Sjunde gången jag var teater under de senaste fyra månaderna. Nästa gång blir det My Fair Lady....





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar